CVIJETNA NEDJELJA
Nikako mi je vavik Cvitna nedilja, dok sam bil mać, bila drag, nikako lip blagdan. Sećam se kad bi mi deda znal reč:
„Jutri moj mali, počinje Velki tjedan prvlje Vazama. Projt ćeš popodne na Skorašnik i nabrat rožic da se, prije Maše, umijemo u cvitnoj vodi.“
I prošal bi sav sretan s maćom košaricom nabrat rožic. Bilo je već svega. I visibab kulko voliš, i ljubic - beli i plavi, pa onda kaj cekin žuti jaglaci. Bilo je rožic svake fele. Naberem ja punu košaricu, za cel bi Žegar bilo dost, i biž doma. Drugo jutro, sve kaj sam nabral, baka bi metnila u lavor pun vode i va tem sam se onda umival. Onda bi mi lipo obukli svetašnju robicu i poslali na mašu. Nosil sam sobum drenovu grančicu. Pred crikvom bi se sabral narod i velečasni bi blagoslovil drenovu il maslinovu grančicu, kako je već ki imal. I onda smo u procesiji išli u crikvu na Mašu. Blagoslovljena grančica stajala celu godinu uz svetu sliku nad mojim krevetcem a druge, iznad kreveta na križu pri baki i dedi, i pri teti i tetku. Jednu je grančicu deda znal odnest i u štalu a ki put i na njivu. I od tega vrimena, sve je ostalo ko prvlje, samo se grančica više ne nosi u štalu, jer više nigder nima blaga. Al zato, maslinova grančica ko vavik, i sada, celu godinu stoji iznad naših kreveti ili sveti slik. Sve je isto samo smo mi zericu drugačiji, zericu stariji.
25. 3. 2018.
Nebojša Magdić
Evandjelje se sluzi parabolama poput "Ja sam put i istina i zivot ".
Ova parabola u psiholoskom smislu govori o razvoju u domeni misli , osjecanja , djelovanja , odnosno razumjevanja.
Evandjelje od pocetka do kraja sluzeci se parabolama uci o mogucoj evoluciji covjeka ,odnosno poducava o psiholgiji njegova moguceg unutrasnjeg razvoja .
Npr " Niti bacajte bisera svojih pred svinje ,da ih ne pogaze nogama svojim" - pogaziti u ovoj paraboli se odnosi na vanjsku zivotnu stranu covjeka , odnosno najnizu stranu covjekova razumjevanja , stranu koja jedino vjeruje culima , stranu uma koja kao stopala doticu zemlju .
Ta strana ne moze da prihvati ucenja o unutrasnjoj evoluciji zato sto je fokusirana na vanjski zivot a ne unutrasnji.Zbog toga covjek nije u mogucnosti da razumije fenomen ponovnog rodjenja.
Necu dalje duziti , ono sto hocu kazati jest da se biblija ne moze razumjeti na ovom nivou , odnosno abnormalnom stanju covjekova duha ,da bi se to postiglo potrebno je umiranje i ponovno rodjenje ne u fizickom vec u duhovnom odnosno psiholoskom obliku.
Ponovono rodjenje izreceno u paraboli predstavlja rodjenje viseg emocionalnog i intelektualnog centra .
P.S. Blagoslovljena Vam Cvitna nedilja, mir Vama :)
repetitio mater studiorum est
Kad je nešto lijepo kako ovaj tekst,ondsa ga valja ponovit.